Deelnemer Worden: verschil tussen versies

Uit Hackalot - Hackerspace Eindhoven
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
 
(15 tussenliggende versies door 4 gebruikers niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
Hackalot wordt een space voor en door hackers. Om dat voor elkaar te krijgen zijn er hackers, een eigen ruimte en meubilair nodig.
+
Bezoekers zijn welkom als de space open is. Wil je de space ondersteunen door deelnemer te worden? Tof!
Er zijn al verschillende leads voor [[Locatie |ruimtes]], en een klein begin voor gereedschap dankzij deelnemers die geholpen hebben met de voorbereidingen van SHA2017.
 
  
Dit is een mooi begin. Om dit door te zetten, willen we alvast iedere week samenkomen. Op dit moment zitten we te denken aan de Trafalgar pub bij het station in de buurt, of bij mensen thuis. Ook bieden we alvast deelnemerschap aan. We kunnen er op dit moment niets voor terug geven, maar in de toekomst krijg je hiervoor
+
== Deelnemer worden ==
* een deursleutel die toegang biedt voor zoveel uren als we in het pand kunnen (doel is 24/7)
+
Als deelnemer krijg je:
* spacenet account (inter-hackerspace federated authenticatie, oftewel bij elke verbonden hackerspace direct op internet, https://spacefed.net)
+
* een deursleutel die 24/7 toegang biedt. Je kunt komen wanneer je wil, zelf dingen organiseren, mensen hier uitnodigen, etc.
* het gebruik van alle faciliteiten die we gaan krijgen.
+
* een [[Projects:Spacenet|spacenet]]-account waarmee je bij elke verbonden hackerspace direct op internet kunt (inter-hackerspace federated authenticatie)
Hiervoor vragen we deelnemers om een bijdrage van 25 euro per maand. Indien je echt echt echt niet zoveel kunt missen, neem contact op met het bestuur. In uitzonderlijke gevallen kan de bijdrage worden verlaagd. Maar gelieve te begrijpen dat de space geld nodig heeft om te bestaan, het is een van de nadelen van het leven in een kapitalistische wereld. Spreek ons aan tijdens een bijeenkomst of mail naar [mailto:info@hackalot.nl info@hackalot.nl]
+
* een plek om een persoonlijke opbergdoos ([https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40102978/ SAMLA]) neer te zetten
 +
* het gebruik van alle aanwezige faciliteiten
  
Alle bedragen dienen overgemaakt te worden aan: '''IBAN/SEPA Nummer: NL74 BUNQ 2291 3547 52''' op naam  '''Lspace beta'''
+
Om je in te schijven spreek je een [[Bestuur|bestuurslid]] aan als je op de space bent.
  
Alle deelnemerbijdrages die binnen komen voordat er een eigen ruimte is, gaan gebruikt worden voor om een zo goed mogelijke space te bouwen. Denk hierbij aan:
+
== Kosten ==
 +
We vragen deelnemers een bijdrage van 25 euro per maand. Indien je echt echt echt niet zoveel kunt missen, neem dan contact op met het bestuur. In uitzonderlijke gevallen kan de bijdrage worden verlaagd. Maar gelieve te begrijpen dat de space geld nodig heeft om te bestaan, het is een van de nadelen van het leven in een kapitalistische wereld.
 +
 
 +
Alle deelnemerbijdrages die binnen komen, worden gebruikt om een zo goed mogelijke space te bouwen en die te onderhouden. Denk hierbij aan:
 
* Huur
 
* Huur
 
* Borg
 
* Borg
* Opknappen ruimte
+
* Opknappen van ruimte
 
* Meubilair
 
* Meubilair
 
* Aansluiting internetverbinding
 
* Aansluiting internetverbinding
 
* Klein en groot gereedschap
 
* Klein en groot gereedschap
 
* Onverwachte uitgaves voor de space
 
* Onverwachte uitgaves voor de space
 +
 +
Alle bedragen dienen overgemaakt te worden aan: IBAN/SEPA Nummer: NL90 RABO 0326 1801 41 op naam  Stichting Hackalot
 +
 +
Voor de sleutel vragen we een borg van 10 euro.
 +
 +
== Juniordeelnemers ==
 +
 +
Als je jong bent, kun je voor een lager bedrag per maand deelnemer worden. Vraag er naar bij iemand van het bestuur!
 +
 +
== Multispacedeelnemerschap ==
 +
Ben je een van de actieve hackers die bij meerdere hackerspaces betrokken is, en wil je ook 24/7 toegang? Dan doen we mee aan het nederlandse concept [[Multi-deelnemerschap]].
 +
 +
== Inschrijven ==
 +
* Kom eerst eens (of meerdere keren) langs op de space om de sfeer te proeven. Dat mag altijd en kost niks.
 +
* Zoek een lid van het [[bestuur]] op om je in het deelnemersbestand op te laten nemen.
 +
* Stel een maandelijkse overschrijving van je deelnemersbijdrage in.
 +
* Welkom!
 +
 +
== Voor het bestuur ==
 +
[[NieuweDeelnemerChecklist|Spiekbriefje]]

Huidige versie van 29 nov 2020 om 19:00

Bezoekers zijn welkom als de space open is. Wil je de space ondersteunen door deelnemer te worden? Tof!

Deelnemer worden

Als deelnemer krijg je:

  • een deursleutel die 24/7 toegang biedt. Je kunt komen wanneer je wil, zelf dingen organiseren, mensen hier uitnodigen, etc.
  • een spacenet-account waarmee je bij elke verbonden hackerspace direct op internet kunt (inter-hackerspace federated authenticatie)
  • een plek om een persoonlijke opbergdoos (SAMLA) neer te zetten
  • het gebruik van alle aanwezige faciliteiten

Om je in te schijven spreek je een bestuurslid aan als je op de space bent.

Kosten

We vragen deelnemers een bijdrage van 25 euro per maand. Indien je echt echt echt niet zoveel kunt missen, neem dan contact op met het bestuur. In uitzonderlijke gevallen kan de bijdrage worden verlaagd. Maar gelieve te begrijpen dat de space geld nodig heeft om te bestaan, het is een van de nadelen van het leven in een kapitalistische wereld.

Alle deelnemerbijdrages die binnen komen, worden gebruikt om een zo goed mogelijke space te bouwen en die te onderhouden. Denk hierbij aan:

  • Huur
  • Borg
  • Opknappen van ruimte
  • Meubilair
  • Aansluiting internetverbinding
  • Klein en groot gereedschap
  • Onverwachte uitgaves voor de space

Alle bedragen dienen overgemaakt te worden aan: IBAN/SEPA Nummer: NL90 RABO 0326 1801 41 op naam Stichting Hackalot

Voor de sleutel vragen we een borg van 10 euro.

Juniordeelnemers

Als je jong bent, kun je voor een lager bedrag per maand deelnemer worden. Vraag er naar bij iemand van het bestuur!

Multispacedeelnemerschap

Ben je een van de actieve hackers die bij meerdere hackerspaces betrokken is, en wil je ook 24/7 toegang? Dan doen we mee aan het nederlandse concept Multi-deelnemerschap.

Inschrijven

  • Kom eerst eens (of meerdere keren) langs op de space om de sfeer te proeven. Dat mag altijd en kost niks.
  • Zoek een lid van het bestuur op om je in het deelnemersbestand op te laten nemen.
  • Stel een maandelijkse overschrijving van je deelnemersbijdrage in.
  • Welkom!

Voor het bestuur

Spiekbriefje